Sivut

25.10.2012

Mitä teet?

Sellainen kysymys esitettiin minulle. Nytpä sen kerron:

Asun Vääksyssä. Täällä on ihan nättiä. Päijänne ja harjuja. Lahti on lähellä, siellä käyn toisinaan.

Opiskelen ammattikoulussa luonto-ohjaajaksi, tykkään siitä paljon. Opin erätaitoja ja luonnontuntemusta. Opin ohjaamaan ryhmiä luonnossa. Tulevaisuudessa jatkan tietäni ehkä erä-oppaaksi.




Aikaisemmin olin töissä ohjelmoijana. Se alkoi kuitenkin tuntumaan mälsältä, joten nyt teen vaihdosta. Monet ovat sanoneet, etteivät osanneet arvata minulle sellaista menneisyyttä.

Vapaa-ajalla teen taidejuttuja. Levitän värejä. Soitan kitaraa ja ruuvailen syntetisaattoreita. Otan kuvia kuolleista eläimistä ja kuralammikoista. Kun teen jotain taiteen piirissä kaikki tuntuu vähän merkityksellisemmältä.


Vahvistan lihaksiani, opettelen uimaan.

Vietän myös tietokoneella aika paljon aikaa. Pelaan pelejä. Katselen paljon videoita netistä. Eniten mua kiinnostaa tiede. Kosmologia ja evoluutio.

Enimmäkseen vietän aikaa yksin. Kävelen hitaasti ja katselen pitkään asioita.

...sellaisia ainakin teen. Ehkä jotain muutakin toisinaan. :)

8 kommenttia:

  1. Hienua hommaa! Sun opiskelut kuulostaa kiinnostavilta! Koitan kovasti itekin miettiä että mitä haluaisin lähteä oppimaan, ehkä keksin sen siihen mennessä kun poika on kasvanut vähän isommaksi. Tulis ensin edes maailmaan!

    VastaaPoista
  2. Hienoja juttuja teet ja oot tehny. Mukavalta vaikuttaa fiiliksesi.
    Ja hitsi tuo lause: "Monet ovat sanoneet, etteivät osanneet arvata minulle sellaista menneisyyttä."
    Mä taisin olla sillon ensi tapaamisilla yksi noista monista sanoneista. :D

    VastaaPoista
  3. Oo. Kuulostaa hyvältä. Ja mielenkiintoiselta. Itsekin olen miettinyt jotain luonto-opas juttuja...! Mutta sitten...eksyn itsekin niin helposti :')

    Taiteilunurkkaus! Näyttää hauskalta tuo isoin maalaus.

    Minulla on saman väriset verhot! Niistä tulee sisään lämmin valo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sittenhän olisi juuri järkevää opetella suunnistustaitoja :) Ellet halua eksyillä, on sekin ihan kivaa.

      Sitä on ihan hauska maalata myös.

      Minua kiinnostaisi sinun tekemiset myös. Mutta blogisi lienee liian salamyhkäinen.

      Poista
    2. Joo, minun pitäisikin opetella semmoisia! Tiedätkö, minulla on niin karmean surkea suuntavaisto. Mutta se varmasti paranisi kyllä. Olen kokenut aika monenmonta semmoista kauhunhetkeä, että olen metsässä ja yhtäkkiä tajuan, että enpä nyt kyllä yhtään tiedä mihin suuntaan mennä että tulen tielle...Kääk, en tykkää siitä kauhusta! Mutta aina olen löytänyt kuitenkin tuttuun paikkan onneksi, retket metsän keskelle ei ole olleet liian pitkiä.

      Salamyhkäinen on hyvä. Haluan olla vähän salassa ja omissa piilopaikoissain.

      Poista
    3. Selvä. Taidan olla myös samanlainen salailija yleensä.

      Poista